Συχνές ερωτήσεις

  Αρχική/Νέα/Συχνές ερωτήσεις

 

  • Τι είναι αυτό που καθιστά την καινούργια μέθοδο R.A.D.A.R. μοναδική στη διάγνωση και διαφοροδιάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών;Open or Close

    Η μέθοδος R.A.D.A.R. ουσιαστικά αξιολογεί την αναγνωστική επάρκεια ενός παιδιού. Είναι η πρώτη φορά μπορούμε να έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε συγκεκριμένες ποσοτικές μετρήσεις σχετικά με ένα πλήθος παραμέτρων που επηρεάζουν την αναγνωστική ικανότητα ενός ατόμου. Συγκεκριμένα, μέσω ειδικά κατασκευασμένου εξοπλισμού, καταγράφεται επακριβώς το «οπτικό μονοπάτι», δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο διαβάζει ένα κείμενο το κάθε παιδί. Στη συνέχεια μέσω στατιστικής ανάλυσης, με τη βοήθεια αλγορίθμων που αναπτύξαμε ειδικά για αυτό το σκοπό, είμαστε σε θέση να δούμε με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο το υπό εξέταση παιδί επεξεργάζεται το γραπτό λόγο και έτσι να έχουμε μια αποτίμηση της ευχέρειας ή της δυσκολίας που μπορεί να υπάρχει σε αυτό τον τομέα.

  • Πού μπορεί να οφείλονται οι μαθησιακές δυσκολίες και πώς μπορούν να επηρεάσουν τη μετέπειτα ζωή ενός παιδιού; Open or Close

    Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου 1 στα 5 παιδιά που πηγαίνουν σχολείο έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Ο αριθμός αυτός δεν έχει αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου, απλά τώρα οι γονείς αφενός έχουν την ευκαιρία να βρίσκουν πιο αποτελεσματικά τρόπους να βοηθήσουν τα παιδιά τους, και αφετέρου έχουμε και τα εργαλεία να διαγιγνώσκουμε πιο εύκολα τις μαθησιακές δυσκολίες.

     

    Οι λόγοι που μπορεί ένα παιδί να εμφανίσει μαθησιακές δυσκολίες είναι ποικίλοι. Ένας λόγος μπορεί να είναι το περιβάλλον, όπως για παράδειγμα ένα παιδί αλλάζει χώρα, τόπο διαμονής ή σχολείο μπορεί να εμφανίσει μαθησιακού τύπου προβλήματα. Ένας άλλος λόγος μπορεί να είναι οικογενειακού τύπου προβλήματα, για παράδειγμα εάν η οικογενειακή ατμόσφαιρα μέσα στο σπίτι είναι αρκετά τεταμένη. Κάτι τέτοιο μπορεί να δημιουργήσει από μόνο του στο παιδί προβλήματα που αφορούν τη μαθησιακή του επίδοση, αφού το παιδί μπορεί να μην έχει την ψυχική ηρεμία που απαιτείται για να κάτσει να ασχοληθεί με τα μαθήματά του. Επίσης, μπορεί να υπάρχουν λόγοι που αφορούν το ίδιο το παιδί, όπως για παράδειγμα ιατρικοί λόγοι. Παράδειγμα είναι ένα παιδί με χαμηλή νοημοσύνη. Άλλο ένα παράδειγμα μπορεί να είναι ένα πρόβλημα στην όραση ή στην ακοή. Επίσης, κάτι πολύ σύνηθες είναι και η Διαταραχή της Ελλειμματικής Προσοχής και/ή Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ). Όλοι οι παραπάνω λόγοι μπορεί να υπάρχουν ή να συνυπάρχουν με μια ειδική μαθησιακή δυσκολία.

     

    Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένα παιδί στην μετέπειτα ηλικία του είναι τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Στα βραχυπρόθεσμα συγκαταλέγονται προβλήματα περιθωριοποίησης στο σχολείο. Δηλαδή ένα παιδί μπορεί να είναι πολύ ζωηρό στη τάξη, να έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση κ.α. Ένα μακροπρόθεσμο πρόβλημα που μπορεί να προκύψει λόγω του μη έγκαιρου  εντοπισμού του προβλήματος είναι να χάσει την ακαδημαϊκή του πορεία. Επίσης, λόγω της χαμηλής αυτοεκτίμησης του παιδιού, μπορεί να αναπτυχθούν προβλήματα στη ψυχοσύνθεσή του.

  • Όταν απευθυνθεί σε εσάς ένας γονέας με το παιδί του ποιά είναι η διαδικασία που ακολουθείται;Open or Close

    Πρώτα από όλα το παιδί που θα επισκεφθεί το Κέντρο μας μαζί με τον γονέα, ή τους γονείς, του θα βρεθεί σε ένα φιλικό περιβάλλον με ανθρώπους, ο καθένας ειδικός στον τομέα του, με μεγάλη εμπειρία. Οι ειδικοί αυτοί επιστήμονες που αποτελούν τη διεπιστημονική μας ομάδα θα προχωρήσουν σε μια σειρά εξετάσεων οι οποία περιλαμβάνει: οφθαλμολογικό και οπτομετρικό έλεγχο, αδρή εκτίμηση της ακοής μέσω ακοογράμματος, αξιολόγηση της μαθησιακής επίδοσης, παιδοψυχιατρική εκτίμηση και φυσικά καταγραφή του τρόπου ανάγνωσης του παιδιού με τη μέθοδο R.A.D.A.R. Στη συνέχεια τα ευρήματα όλων των παραπάνω εξετάσεων αξιολογούνται, λαμβάνοντας υπόψη και το κοινωνικό ιστορικό του παιδιού, έτσι ώστε να δοθούν –εάν χρειάζεται φυσικά– οι αντίστοιχες κατευθυντήριες οδηγίες προς τους γονείς.

  • Τι παραπάνω έχει να προσφέρει η νέα μέθοδος R.A.D.A.R. στις έως τώρα υπάρχουσες μεθόδους;Open or Close

    Είναι σημαντικό να τονίσουμε οτι η μέθοδος R.A.D.A.R. δεν ήρθε για να αντικαταστήσει τους ειδικούς επιστήμονες του χώρου. Ίσα ίσα αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο που πιστεύουμε ότι μπορεί να βοηθήσει αρκετά, προσφέροντας πληροφορίες που μπορούν να είναι κρίσιμες και για την όποια διάγνωση αλλά και για τη σχεδίαση της όποιας πιθανής θεραπευτικής παρέμβασης. Με τις υπάρχουσες παραδοσιακές μεθόδους, πρακτικά, η όποια διάγνωση στηρίζεται σε συγκεκριμένα ποιοτικά αποτελέσματα. Με το R.A.D.A.R. πλέον όμως έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα σχετικά με συγκεκριμένες παραμέτρους.

    Μέσω της μεθόδου μας, ο ειδικός μπορεί πλέον να εστιάσει στον ακριβή τρόπο με τον οποίο ένα παιδιά διαβάζει ένα κείμενο και, εκτός του να διαπιστώσει μια γενικότερη δυσχέρεια ή ανεπάρκεια, να εστιάσει σε συγκεκριμένα σημεία του γραπτού λόγου που υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα και βάση αυτά να προχωρήσει στην αντίστοιχη θεραπευτική παρέμβαση.

    Γενικότερα η μέθοδος R.A.D.A.R αποτελεί μία μέτρηση μέσω ενός μη επεμβατικού μηχανήματος η οποία διαρκεί 10 με 15 λεπτά και προσφέρει πληροφορίες που μέχρι τώρα δεν μπορούσε να έχει στη διάθεση του ο ειδικός.

  • Ποιές είναι οι ενδείξεις για το γονέα ώστε να απευθυνθεί σε εσάς προκειμένου να διερευνηθεί κάποια δυσκολία; Open or Close

    Γενικότερα πιστεύουμε ότι όλα τα παιδιά δικαιούνται μία τέτοια εξέταση μιας και δυστυχώς υπάρχει πάντα η πιθανότητα να βγουν στην επιφάνεια προβλήματα που έως τώρα δεν έχουν δώσει κάποιες ενδείξεις στου γονείς ή στους δασκάλους ενός παιδιού. Ειδικότερα όμως, όταν το καθημερινό διάβασμα είναι ιδιαίτερα κουραστικό ή ακόμα και επίπονο για το παιδί ή σε περίπτωση που η επίδοση του παιδιού στο σχολείο δεν είναι η αναμενόμενη, σε σχέση με την προσπάθεια προετοιμασίας του, τότε ο γονέας επιβάλλεται να απευθυνθεί σε κάποιον ειδικό ώστε να γίνει η αντίστοιχη διερεύνηση του προβλήματος που μπορεί να υπάρχει.

  • Πώς λειτουργεί το R.A.D.A.R.Open or Close

    Η μέθοδος R.A.D.A.R. είναι μία εξέταση εύκολη και γρήγορη, φιλική προς τον αναγνώστη, είτε αυτός είναι παιδί είτε ενήλικας και φυσικά καθόλου παρεμβατική μιας και το μόνο που πρέπει να κάνει το παιδί είναι να διαβάσει ένα κείμενο. Ο αναγνώστης κάθεται μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή και το μόνο που έχει είναι να διαβάσει ένα κείμενο. Εμείς, έπειτα από την καταγραφή, και έχοντας αναπτύξει ένα ειδικό λογισμικό που ονομάζεται Emmetrolexia, το οποίο βασίζεται σε αυστηρά μαθηματικά μοντέλα, μπορούμε να αναλύσουμε λεπτομερώς το «αναγνωστικό μονοπάτι» του κάθε παιδιού και να εντοπίσουμε τα ποιοτικά τα στοιχεία του κειμένου που προκαλούν την μεγαλύτερη δυσκολία όπως για παράδειγμα δίφθογγοι, πολυσύλλαβες λέξεις κλπ. Η μέθοδος RADAR δεν απευθύνεται μόνο στους αναγνώστες που έχουν πρόβλημα, αλλά είναι μια εξέταση την οποία μπορεί να την κάνει ο καθένας μας και να μάθει περισσότερα για την αναγνωστική του ευχέρεια.